بازی با نور طبیعی

ویدا اکبری
توسط ویدا اکبری 1.1k بار دیده شده
5 دقیقه زمان مطالعه
Natural Light #1

 

به نظر من یکی از لذت بخش ترین عکاسی ها، عکاسی در نور طبیعی است.
بازی با نور طبیعی بدون استفاده از ابزار نوری و تخصصی و گران قیمت و فقط با استفاده از یک پنجره با نور مناسب یا یک نور نرم آفتاب بسیار هیجان انگیز است کافی است آن را یاد بگیرید ان وقت است که آن را به هر نور مصنوعی ترجیح میدهید.

 

Natural Light #1

 

حال از تجربیات خودم برایتان میگویم:

قبل از عکاسی با نور طبیعی محل عکاسی را برسی کنید اگر در نیم کره شمالی هستید پنجره رو به شمال به شما نور خوبی میدهد و اگر در نیم کره جنوبی هستید پنجره جنوبی نور مناسب را به شما تحویل میدهد با قرار دادن مدل کنار پنجره کاملا سایه های نور را روی صورتش میبینید با جا به جا کردن صورتش محل مناسب قرار گیری سایه هارا پیدا کنید توجه داشته باشید یک طرف صورت مدل روشن و طرف دیگر تیره خواهد بود اگر کمی سرش را به سمت پنجره بچرخانید سایه مثلثی شکلی طرف تیره صورتش ایجاد میشود که جذابیتش را جندین برابر و باعث برجستگیه گونه های مدل می شود.

می توانید از مدلتان بخواهید به پنجره نزدیک تر شود تا انعکاس صورتش روی شیشه پنجره نیز بیفتد مانند عکس زیر ایزو مناسبی که من به شما پیشنهاد میدهم بین ۲۰۰تا۴۰۰ است.

 

Natural Light #2

 

در عکاسی در نور طبیعی به نور در چشم یا همان catch lighteتوجه کنید این نور به چشم ها جذابیت میدهند سعی کنید زاویه ای پیدا کنید که به شما catch lighteمناسبی را تحویل بدهد.اگر مدلتان موهای نسبتا بلندی دارد به موهای مدلتان توجه کنید و سعی کنید با جا به جا کردن تار های موهایش نور در بهترین حالت به موهای سوژه بتابد توجه کردن به تک تک این اعضا باعث می شود خروجی عکستان بسیار زیبا شود.
حال اگر پنجره ای نبود و دز محیطی خارج از اتاق بودیم چه؟
من بهترین ساعت عکاسی برای محیط خارج از خانه را هنگام طلوع افتاب،و ساعاتی قبل از غروب آفتاب میدانم که با آن در عکاسیgolden timeیا همان ساعت طلایی هم میگویند که نور خورشید در این ساعات درخشان و طلایی هست و به دلیل زاویه خورشید سایه های نرم و مناسبی را دارد و از ایجاد سایه های خشن خبری نیست.
Natural Light #3

 

می توانید با قرار دادن خورشید در پشت سر سوژه و گرفتن عکس از رو به روی سوژه ریم لایت نوار طلایی رنگی را دور تا دور آن مشاهده کنید که بسیار زیباست در اینجا هم به موهای سوژه توجه کنید عبور نور طلایی از بین تارهای موبر زیبایی عکس می افزاید.اگر از یک رفلکتور استفاده کرده و بازتاب نور را به صورت مدل بتابانید نیز می توانید کمی نور را جبران کنید(البته بدون رفلکتور هم خروجی مناسبی را دارید ور مرحله ویرایش می توانید کمبود نور را جبران کنید).
در این حالت اگر سرعت شاتر را بالاتر هم ببرید می توانید عکس های ضد نور جالبی را داشته باشید.
با کمی بالا بردن وایت بالانس نیز می توانید رنگ گرم تری را به خود بدهید که البته این کاملا سلیقه ایست.

Natural Light #4

 

همان طور که گفتم این بازی با نور و خلاقیت های شماست که عکستان را متفاوت تر خواهد کرد
میخواهم به شما تکنیکی را در این باره آموزش بدهم که به آن گوبو میگویند:با قرار دادن شابلون های نقش دار مثل پرده های طرح دار رو به روی نور خورشید و قرار دادن مدلتان مقابل شابلون طرح های زیبایی را روی سوژه بیاندازید که عکسهایتان را فوق العاده مهیج میکند.در زیر چند نمونه از گوبو های زیبارا برای شما قرار داده تا بیشتر متوجه شوید.
جمع بندی:در عکاسی با نور طبیعی همه ی نور های به سوژه تابیده را زیر نظر داشته باشید سعی کنید مثل یک نقاش که با قلموی خود روی بوم بازی میکند و هنرنمایی میکند با نور ها و سایه ها در روی سوژه بازی کنید زاویه های مختلف را در نظر بگیرید برای هر چهره ای یک زاویه مناسبی هست آن را پیدا کنید و عکاسی کنید

مقاله را به اشتراک بگذارید
من در شبکه های اجتماعی:
ویدا اکبری...متولد1376.. فعالیتم رو در عکاسی از اواخر سال 94 شروع کردم در ژانر پرتره و سلف پرتره فعالیت میکنم امیدوارم ک بتوانم با قرار دادن اطلاعاتم در اختیار شما عزیزان سهم کوچکی در گرفتن عکسهای زیباتون داشته باشم..
1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications