برای شروع عکاسی کدوم دوربین نیکون را انتخاب کنم؟

ویدا اکبری
توسط ویدا اکبری 1.1k بار دیده شده
7 دقیقه زمان مطالعه
نیکون 7100

کدام دوربین DSLR نیکون را برای شروع عکاسی خریداری کنم؟

این روز ها دغدغه بسیاری از افراد برای شروع عکاسی انتخاب یک دوربین مناسب است.
من در اینجا میخواهم چند دوربین DSLR نیکون که مناسب یک عکاس مبتدی است را معرفی کنم.

دوربین نیکون

خیلی از عکاسان دوربین DSLR را ترجیح میدهند چون سنسور های بزرگتری در مقایسه بادوربین های دیجیتال کامپکت دارد…قبل از هرچیز شاید برای شما این سوال پیش بیاید که DSLR به چه دوربینی گفته میشود؟

واژه DSLR به دوربین های دیجیتالی میگوییم که از یک سیستم آینه مکانیکی و یک منشور ۵وجهی برای هدایت نور از لنز به یک منظره از سنسوری که در پشت دوربین است استفاده میکند.
عکاسان حرفه ای این دوربین هارا ترجیح میدهند، زیرا میتوانند مقدار نور وارد شده بر دوربین را با استفاده از دیاف و سرعت شاتر و حساسیت کنترل کنند و همچنین لنز های متنوعی را روی دوربین خود نصب کنند.

 

۱-لنز
۲- آیینه ی بازتاب دهنده
۳- دریچه ی شاتر
۴- سنسور
۵- صفحه نمایش مات
۶-لنز متمرکز کننده
۷- منشور
۸- منظره یاب

برای شروع کدام دوربین نیکونDSLRمناسب است:
من چند دوربین نیکون را به شما پیشنهاد میکنم که برای شروع عکاسی از هر لحاظ مناسب می باشد

برای شروع عکاسی کدوم دوربین نیکون را انتخاب کنم؟

D3100 NIKON

این دوربین مدل جدید دوربین D3000 نیکون است که دارای سنسور CMOS به ابعاد ۲۳×۱×۱۵.۴ APS_C و همچنین دارای مگاپیکسل۱۴.۸ میباشد
حساسیت(ISO)این دوربین از ۱۰۰_۳۲۰۰ به صورت دستی قابل تغییر است و در حالت اتوماتیک تا ۱۲۸۰۰ تنظیم می شود. این روربین دارای فرمت RAW است و دارای ۱۱ نقطه فوکوس میباشد.
از مزیت های این دوربین سبک و جسه کوچک آن است که این ویژگی برای یک عکاس مبتدی بسیار سودمند می باشد و وی را برای ساعت ها تمرین خسته نمی کند.
قیمت حدودی این دوربین در حال حاضر ۹۸۰.۰۰۰ میباشد که برای شروع هزینه مناسبی است

برای شروع عکاسی کدوم دوربین نیکون را انتخاب کنم؟

D3300 Nikon

این دوربین نسبت به دوربین های هم رده خودش کمی متفاوت تر است زیرا این دوربین پیرو دوربین های D7100 و d5300 دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی می باشد. حساسیت آن از ۱۰۰_۱۲۸۰۰ به صورت دستی قابل تغییرو دارای فرمت RAW نیز هست.این دوربین وزن کمتری نسبت به دوربین قبلی دارد پس بسیار ارزشمند خواهد بود برای شروع عکاسی.قیمت این دوربین نیز در حال حاضر حدود ۱.۴۰۰.۰۰میباشد

نیکون 5200

D5200 NIKON

سلف این دوربین همانند بقیه دوربین ها که گفته شد از یک ایده سبک، ارزان و با کیفیت بالای DSLR برای مبتدیان و حرفه ای ها ایجاد شده است.و دارای سنسور ۲۴مگاپیکسلی میباشد.
همچنین در نیکون D3200 در حال حاظر از سیستم فوکوس خودکار ۱۱ نقطه استفاده میشود بنابراین کاملا قادر و توانا در ضمینه فوکوس خودکار است.

نیکون 7000

D7000 NIKON

این دوربین ابزار عکاسی مورد علاقه ی بسیاری از عکاسان آماتور است. در واقع عکاسان مبتدی از ساخت این نوع دوربین بسیار خرسند شدند زیرا بسیار بهتر از مدل های پیشین و حتی بعضی از مدل های حرفه ای APS-C میباشد.
حتی با تمام توجه به افکار در مورد این دوربین برای سختی کار کردن با آن ، بر خلاف ذهن ها این مدل از دوربین بسیار ساده و راحت برای عکاسی است که با مقداری مطالعه در مورد آن می توان به راحتی از آن استفاده کرد.
این دوربین مجهز به تمام کنترل های مستقیم لازم و ارگونومی بسیار خوب است.
در این دوربین همانند نوع D5100 خود از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده و یکی از بهترین قابلیت هایی که به این دوربین دیجیتالی اضافه شده ، قابلیت عکاسی سریع ۶ فریم بر ثانیه است که بسیار مناسب برای عکاسی ورزشی بودی و خبرنگاران ورزشی به راحتی میتوانند از این مدل بهره ببرند.
یکی از بزرگترین نقاط قوت این دوربین استقاده از کارت حافظه دوگانه است. این امر سبب میشود که دو کارت حافظه به صورت همزمان روی دوربین نصب شده و استفاده شود. با این قابلیت می توان عکس ها را به صورت همزمان روی هردو کارت حافظه یا به صورت تکی ذخیره و استفاده کرد.
همچنین شما میتوانید یک تصویربه طور مثال با فرمت RAW گرفته و در یک کارت حافظه آن را به فرمت دیگری به طور مثال با فرمت JPEG ذخیره کنید.

نیکون 7100

D7100 NIKON

با جایگزینی نیکون D7000 در صف دوربین های DSLR اکنون این دوربین بهترین دوربین پیشنهادی می باشد.
اما انقلاب جدید نیکون برای عکاسان و فیلم برداران حرفه ای ، ساخت نیکون D7100 بود.
این دوربین دارای نرخ فریم بسیار سریع و قابلیت های ویدیویی بسیار زیادی است. به خوبی ساخته شده و جنس بدنه بسیار خوبی نسبت به مدل قبلی خود یعنی نیکون D7000 دارد.
این مدل از دوربین دارای تنظیمات پیشرفته ای برای عکاسی در شرایط آب و هوایی مختلف را به صورت دقیق تر دارد همچنین دارای یک سیستم فوکوس خودکار بسیار پیشرفته تر نسبت به مدل قبلی خود و نزدیک به دوربین حرفه ای D800 دارد.
این دوربین با ۲۴ مگاپیکسل و سنسور APS-C در دسترس عموم قرار گرفته که تصاویری کم سر و صدا با وضوح بالا در صفحه نمایش LCD 3.22 اینچی وسوسه انگیزی در اختیار شما قرار داده است و یکی دیگر از نقاط قوت این دوربین بسیار قوی ، کنترل های مهم و پیشرفته AF است که سیستمی به ظاهر پیچیده ای دارد

سخن پایانی:

همیشه و برای همگان خریدن یک دوربین برای شروع عکاسی انتخاب سختی بوده ولی به عقیده من همیشه سعی کنید برای شروع یک دوربین با کیفیت ولی با قیمت پایین را انتخاب کنید و اگر بعد از تمرین های فراوان با آن دوربین به نتیجه مطلوبی رسیدید و احساس نیاز به یک دوربین بهتر کردید آنگاه هزینه بیشتری صرف کنید اگر در ابتدا یک دوربین گران قیمت خریداری کنید درست مثل این است که برای یاد گیریه رانندگی یک ماشین گران قیمت را انتخاب و خریداری کنید که کمتر کسی این کار را خواهد کرد.
بنده تمام سعی خود را کردم تا شمارو برای انتخاب یک دوربین خوب برای شروع راهنمایی کنم،از این که این مطلب دنبال کردید ممنونم.
با آرزوی موفیقت برای شما…

مقاله را به اشتراک بگذارید
من در شبکه های اجتماعی:
ویدا اکبری...متولد1376.. فعالیتم رو در عکاسی از اواخر سال 94 شروع کردم در ژانر پرتره و سلف پرتره فعالیت میکنم امیدوارم ک بتوانم با قرار دادن اطلاعاتم در اختیار شما عزیزان سهم کوچکی در گرفتن عکسهای زیباتون داشته باشم..
1 دیدگاه
  • نیکون دی ۷۱۰۰ از جمله دوربین هایی است که میتوان در دراز مدت استفاده کرد و وارد فار حرفه ای هم شد و پوشش خوبی ارائه میدهد و مدت زمان بیشتری طول میکشد که کسی دل ازش بکنه و به سراغ مدل بالاتری بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications