معرفی عکس های برتر جهان(دوقلو های همسان-دیان آروبس)

الهه اشرفی
توسط الهه اشرفی 1.7k بار دیده شده
4 دقیقه زمان مطالعه
معرفی عکس های برتر جهان(دوقلو های همسان-دیان آروبس)

معرفی عکس های برتر جهان(دوقلو های همسان-دیان آروبس)

دوقلو های همسان, نیوجرسی, ۱۹۶۷

دوقلو های همسان نام عکس معروف با عکاسی دیان آربوس از ایالات متحده است و معروفیت دیان آروبس برای عکس های خود از افراد بیگانه و مردم معمولی در جامعه شناخته شده بود. او اغلب با یک رولکس دو لنز با رزولوشن متوسط Rolleiflex که دارای یک نسبت تصویر مربع و یک منظره یاب سطح کم عکاسی می کرد. منظره یاب اجازه می داد آربوس با وسایل خود ارتباط برقرار کند به طوری که یک منظره یاب را در سطح استاندارد در نظر نگرفت.

عکسی که دیان به واسطه آن مشهور شد, دوقلوهای یکسان – دو خواهر دوقلو، کاتلین  و کولین وید را نشان می دهد، که شانه به شانه هم در لباس های مخملی وسفید و ربانهای سفید در موهای تیره خود قرار دارند. هر دو به دوربین نگاه می کنند، یکی کمی لبخند می زنند  و دیگری قیافه ای بسیار مصمم دارد.

دوقلو های همسان_دیان آروبس

بین دختران فاصله ای نیست و تنها یک دست پیداست که گاهی مخاطب این تصور را دارد که پیکر آن ها به هم متصل است. گفته شده است که این عکس خلاصه ای از دیدگاه آروبوس است و او سعی داشته که شباهت و منحصر به فرد بودن را در هردو کارکتر نشان دهد. پاتریشیا بوسورت گفت: “دیان  در هویت افراد دخالت داشت. و شایددر انتخاب سوژه از خود می پرسید: من  کجا و چه کسی هستم؟

تصویر دوقلوها، بیانگر این دیدگاه است: عادی بودن درعین حال عجیب و غریب بودن و شباهت و متمایز بودن.

تحقیق آربوس به هویت به اوج خود در این عکس با تنش قابل توجه بین دختران دوقلو و افراد در همان زمان می رسد. نزدیکی شدید آنها، یکنواختی لباس و موهای خود را نشان می دهد که پیوند نزدیک خود را در حالی که علامت چهره به شدت بر فردیت خود تاکید است بیان می کند.

در این عکس دوقلوها هفت ساله بودند آرباس آنها را در یک مهمانی کریسمس دید. پدر دوقلوها یک بار در مورد این عکس گفت: “ما تصور می کردیم بدترین نوع دوقلوهایی است که تا به حال دیده ایم.

تاثیر عکس دوقولاها بر فرهنگ

عکس نیز از هنرهای دیگر الهام گرفته است. به طور مشخص، گفته شده است که در فیلم ترسناک استنلی کوبریک “درخشان” (۱۹۸۰)، که شامل خواهران در لباس مشابه و پوزیشن است,تاثیر داشته است.

این نیز به طور خلاصه در Gummo Harmony Korine و در قسمت سریال تلویزیونی روان “Old and Restless” نامگذاری شده است. در سال ۲۰۰۴، چاپ عکس در Sotheby’s در نیویورک برای ۴۷۸.۰۰۰ دلار فروخته شد. این یکی از مجموعه ای از پرتره های تصویری بازتولید شده از طریق تاریخچه عکس توسط ساندرو میلر عکاس با استفاده از جان مالکوویچ به عنوان بازیگر در هر پرتره است.

این عکس چنان بر مردم دنیا تاثیر گذار بود که بعدها بسیاری از مردم و دوقولوها با گرفتن عکس مشابه این عکس شباهت و تفاوت های خود را نشان دادند.

دوقلو های همسان_دیان آروبس

معرفی عکس های برتر جهان(دوقلو های همسان-دیان آروبس) دوقلو های همسان_دیان آروبس دوقلو های همسان_دیان آروبس  دوقلو های همسان_دیان آروبس دوقلو های همسان_دیان آروبس دوقلو های همسان_دیان آروبس

مقاله را به اشتراک بگذارید
من در شبکه های اجتماعی:
یک لحظه‌ی کوتاه وجود دارد که تمام چیزی که در ذهن و روح یک نفر است در چشمانش . در دستانش ، در كاراكترش‌ منعکس میشود. این همان لحظه ای است که باید ثبت شود. الهه اشرفی
4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications