نکاتی دربارهی ایجاد عکس های آبستره(انتزاعی)
وقت آن است که کمی با دروبینتان خوش بگذرانید! عکاسی انتزاعی شما را از واقعیت رها می کند و شوری در شما ایجاد میکند بدون این که بدانید در چه موقعیتی هستید.
الان زمان آن رسیده تصاویری ایجاد کنید بر اساس رنگ و نور و احساس بدون توجه به درخشش و جزییات باشد.
وقت آن است که با عکاسی انتزاعی سرگرم شویم!
شما در حال حاضر تمام ابزارهایی را که نیاز دارید (یک دوربین یا حتی یک گوشی هوشمند) خواهید داشت، پس اجازه دهید نگاهی به برخی از روش هایایجاد تصاویر احساسی و انتزاعی داشته باشیم. این برای بسیاری از ما یک مفهوم آزاد است من می توانم دوربینم را حرکت دهم و نگران تار شدن یا تکان خوردن تصویر نباشم تا اینجا خداروشکر می کنم چون می توانم صدای فریاد خوشحالی شما را بشنوم.
همه این تکنیکها مسیر کشف خود را دارا هستند، اما من می توانم راهنمایی هایی راجع به این بگویم که از کجا شروع کنیم. اول، سرعت شاتر خود را به ۱/۱۰ ثانیه یا آهسته تر کنید. panning blur همان چیزی است که وقتی انجام می دهیم همه چیز جالب است.
Pnning blur: حرکت صحیح دروبین هم جهت با سوژه به شکلی که پس زمینه کشیده می شود در حالیکه سوژه ثابت است.
شما می توانید این کار را در حالت قدم زدن با شاتر انجام دهید یا اگر می دانید که چگونه دوربین خود را در حالت دیافراگم تنظیم کنید می توانید از آنها برای گرفتن همان سرعت شاتر استفاده کنید. یا با ایزو ۱۰۰ یا کمتر، عملکرد بهتری داشته باشید.
دوم، به دنبال چیزهایی در سایه باشید این سرعت شاتر آهسته نیاز به کمی نور برای کارکرد درست دارد، در غیر این صورت عکس های شما از بین می رود و تاریک می شود.
(overexposed).
سوم , چند عکس نمونه را بردارید و دوربین خود را در یک جهت حرکت دهید , سپس یک عکس دیگر بگیرید. میدانم, این مانند نصیحت ساده است , اما از همین جا شروع میشود . شما باید شروع به دیدن صحنه ای کنید که در مقابل شما اتفاق می افتد زمانی که در یک مسیر هستید سپس شروع به حرکت در حلقه ها یا چرخش های تصادفی کنید.
گاهی اوقات اشیاء مستطیلی که در زیر می بینند بهتر می شوند وقتی که با جهت خود می روید. گاهی اوقات موارد دایره ای گل ها اهدف آسان هستند با برخی از چرخش های تصادفی بهترین می شوند.
حرکت دادن موضوع
من قبلا از تماشا کردن نقاشی های که روی قطار های شهری کشیده شده بود متنفر بودم اما الان متوجه شدم که جادویی از همه ی رنگ های تصادفی که با سرعت ۴۰ مایل در ساعت در حال حرکت هستند غوغا می کنند حالا من بیشتر به دنبال آیتم های رنگی هستم بیشتر فقط بخاطر رنگشان آن ها را می پسندم.
این می تواند بسیار شبیه نقاشی با نور باشد، اما بدون موضوع نور منتشر می شود. چیزهایی را که می توانید در اطراف حرکت بدهید، فکر کنید و رنگ های جسورانه ای بگذارید.
هشدار: مراقب رنگهای سفید، زرد و دیگر رنگهای روشن باشید. ویژگیهای آنها به این معنی است که سنسور شما را با اطلاعات بیش از حد خیلی سریع پر می کنند و آنها را بر روی هر رنگ دیگری که ممکن است در عکس شما باشند تاثیر گذار باشند.
حذف مرجع
لنز زوم بهترین دوست شما در اینجا خواهد بود. عکس های زاویه ای گسترده یا واید، حتی با انعطاف پذیری زیاد، اغلب به ما اجازه می دهند خودمان را در صحنه قرار دهیم، نه تنها رنگ ها و احساسات را. این چیزی است که ما می توانیم تشخیص دهیم و می توانیم به آن ارتباط داشته باشیم، که به تصاویر انتزاعی کمک می کند.
بگذارید یک مثال به شما نشان دهم. در این تصویر چه میبینید؟
اکنون اجازه دهید یک سوژه بزرگتر به شما نشان دهم.
هر چه بیشتر زوم کنید و جزئیات را از هم جدا کنید، بیشتر میتوانید به یک تصویر انتزاعی برسید.
عکاسی از داخل اشیا
من هنوز با شدت عکاسی از داخل رو اشیا تجربه می کنم، اما خیلی جالب است که در اینجا هم مثالی داشته باشیم. داشتن یک گیره برای نگه داشتن شی کمک میکند ، و گیره روی یک پایه نور میتواند مفید باشد. در غیر این صورت، با اشیا روزمره شروع کنید و راه خود را از شیشه ی رنگی یا بلوک شیشه ای یا حتی ژل ها و مایعات مختلف وازلین روغن زیتون و… در یک ورقه ی شیشه ای یا پلکسی گلاس بکشید.
نور دهی چندگانه
تکنیک های قرار گرفتن در معرض نور دوربین، گاهی اوقات مورد قبول همه عکاسان نیست. من تنظیمات میانگین کانن را در ترکیب عکسها به خوبی انجام دادم. اگر می خواهید به اشتباهات خود پی ببرید، برای تنظیم نور به اتاق تاریک بروید و برای تست های زیاد آماده شوید.
روش من این ست که یک شات بزنیم و بیشتر تمرکز کنیم. سپس روی شات های بیشتر در فواصل مختلف تمرکز بهتری داشته باشیم.
گاهی به نظر می رسد که تصویر بیشتر از یک نگاه و فوکوس نرم است و در این جا می توان گفت که این تصاویر به اندازه کافی انتزاعی نیستند. به همین دلیل من تصمیم می گیرم که به عکاسی زوم بپردازم، امیدوارم سوژه سهم بیشتری در زمینه داشته باشد.
ادیت بعد از اجرا
حالا زمان آن است که آن پیوندها را خاموش کنیم و کمی خوش بگذرانیم. شما میتوانید صحنهها را نرم کنید تا آنها را حتی لطیف تر کنید.
یا میتوانید نسخههای مختلفی از همان تصویر را امتحان کنید، اما با عبارات رنگی بسیار متفاوت در این مورد من تغیر ساده ی تراز سفیدی ورا در لایتروم منتقل کردم. (sliders Tint)
هنگامی که تصاویر شما در رایانه قرار می گیرند، بگذارید انگیزه های شما به حداکثر برسد.
نتیجه
چیزی که من بیشتر در مورد عکاسی انتزاعی دوست دارم این است که این گونه ایفای نقش می کند. این چیزی است که من واقعا دوست دارم اما مطمئن نیستم چرا من می توانم هر کدام از این تصاویر را خراب کنم و به شما بگویم که چرا آن ها را گرفتم اما در نهایت واقعا مهم نیست و این در مورد ایجاد هنر برای هنر است و در حال بازگشت به اصول اولیه جذب به هنر است در مورد این است که از چیزی که روی نمایشگر خود می بینید شگفت زده شوید در حالی که برخی از قوانینی که شما برای نگه داشتن آن ها استفاده کرده اید می شکنید.