رمز و راز آهنگ فیلم The Fountain: بررسی اثری از Clint Mansell

شایان مرادی
توسط شایان مرادی 36.45M بار دیده شده
4 دقیقه زمان مطالعه

دانلود ۶ آهنگ فیلم The Fountain اثری از Clint Mansell

فیلم چشمه یا The fountain یکی از شاهکارهای Darren Aronofsky است که با بازی Hugh Jackman و Rachel Weisz در سه بُعد مختلف در زمان, انجام شده.

گفتم فیلم ۳ بُعد دارد یعنی ۵۰۰ سال قبل و بُعد زمان حال که در سال ۲۰۰۶ می باشد و ۵۰۰ سال بعد و همه این داستان در حول و حوض یک درخت کهنسال می گردد.

من به شخصه این فیلم هم ابتدا برای این جذاب بود که آهنگش رو دوست داشتم و بعد که فیلم دیدم واقعا لذت بردم!

فیلم “The Fountain” یکی از فیلم‌هایی است که با موضوعیتی فانتزی و دراماتیک، هنری و سینمایی بی‌نظیر دارد. این فیلم به کارگردانی دارن آرونوفسکی در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و موسیقی متن آن توسط کلینت منسل ساخته شد. در فیلم “The Fountain” داستان در سه دوره زمانی متفاوت به نمایش در می‌آید، که هر یک از دوره‌های آن، دارای جلوه‌های ویژه‌ای است.

دوره اول فیلم، درباره یک کاشف به نام تاماس است که برای پیدا کردن چشمه جوانی به جستجوی افسانه‌ای “چوب جاودانگی” می‌رود.

در دوره دوم، تاماس به عنوان یک سیستم بیولوژیکی پیشرفته در آینده نشان داده می‌شود که در حال تلاش برای پیدا کردن درمانی برای بیماری همسرش هست.

در دوره سوم، تاماس به عنوان یک زندگی‌شناس در یک فضای کیهانی نشان داده می‌شود که در حال تلاش برای پیدا کردن یک درخت جهانی به نام “ترسیم شجره” است.

موسیقی متن فیلم “The Fountain”، اثری است بی‌نظیر از کلینت منسل. در این موسیقی، منسل از ترکیب موسیقی سنتی و مدرن استفاده کرده است. او همچنین از گروه کلاسیک کرونوس کوارتت برای ضبط موسیقی استفاده کرده است. این موسیقی، با تلفیق موسیقی کلاسیک با المان‌های الکترونیکی، صدایی خاص و فوق‌العاده را بوجود آورده است که با فیلم به خوبی هماهنگی دارد و شنونده را در ماجراجویی‌های شخصیت‌ها همراهی می‌کند.

موسیقی متن فیلم “The Fountain” شامل قطعاتی با هماهنگی و تعامل بین صداهای آرام و غیرقابل پیش‌بینی، افکار و احساسات مختلف است که همگی با هدف ترکیب کردن جهان‌های مختلف فیلم و ایجاد احساس ملایمی از درماندگی و ناامیدی در شنونده به ارمغان می‌آید.

در کل، موسیقی متن فیلم “The Fountain” یکی از آثار موفق کلینت منسل است که با توجه به هماهنگی بسیار بالایش با فیلم، به یکی از بهترین موسیقی‌های متن در تاریخ سینما تبدیل شده است. این موسیقی با وجود این‌که در ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت، اما در گذر زمان، به یک اثر بسیار ارزشمند و محبوب تبدیل شد که در بسیاری از فهرست‌های بهترین موسیقی‌های متن سینمایی جا دارد.

The Fountain

احتمالا خیلی از شما با موزیک و آهنگ های فیلم آشنایی دارید ولی به نظرم به دلیل خاص بودن موسیقی های این فیلم من برای شما چندتاشو قرار میدم امیدوارم بعد از گوش دادن اگر لذت بردید حتما به تماشای فیلم اش بشینید.

دانلود آهنگ Xibalba
دانلود آهنگ The Last Man
دانلود آهنگ Tree of life
دانلود آهنگ First Snow
دانلود آهنگ Finish It
دانلود آهنگ Together We Will Live Forever
مقاله را به اشتراک بگذارید
من در شبکه های اجتماعی:
می نویسم برای آنان که میخواهند همیشه بدانند و میدانند که هیچ وقت هیچ نمی دانند.
2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications