پریست چیست؟ چرا پریست استفاده کنیم؟

الیاس ملک پور
توسط الیاس ملک پور 4.4k بار دیده شده
4 دقیقه زمان مطالعه
پریست چیست؟ چرا پریست استفاده کنیم؟

پریست یا preset به معنی از قبل ست شده است، به زبان ساده تر در زمینه ادیت عکس و لایت روم، را با کلمه از قبل تنظیم شده می توانیم بشناسیم، در این مقاله با نحوه استفاده از پریست در لایتروم آشنا خواهید شد، (اگر به این برنامه ها آشنایی ندارید لطفا این لینک را بررسی کنید). منظور از این تنظیمات تغییر تنظیماتی مثل: سچوریشن، کنتراست، کلاریتی و… می باشد. به یاد داشته باشید که این تنظیمات برای تمام عکس است و نقطه خاصی را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه به مانند این مثال می ماند، “هر رنگ زردی در این پریست به رنگ قرمز تبدیل کن”.

در این دو عکس قبل و بعد یک عکس رو با پریست میبینید. عکس اول استفاده نشده، ولی در عکس دوم که کنتراست بالا تر و رنگ ها کمی سیر تر هاست پریست استفاده شده است.

پریست چیست؟ چرا پریست استفاده کنیم؟

پریست چیست؟ چرا پریست استفاده کنیم؟

پریست ها را باید از سایت های مختلف دانلود کنید، این فایل ها حجم زیادی ندارند و تنها با برنامه lightroom می توانید آن رو باز کنید و استفاده کنید.

نحوه استفاده از پریست در لایتروم

مطمئن شوید که در قسمت پریست هستید، حال در سمت چپ بخش پریست را میبینید، (البته به انگلیسی preset). با کلیک راست می توانید در بخش import (به معنی بار گالری) از پریست دانلود شده استفاده کنید. به یاد داشته باشید پریست های استفاده شده برای همیشه در منو باقی خواهند ماند. (یک در کنار پریست یک علامت + هم می باشد، که شما می توانید با استفاده از آن تنظیمات فعلی خود را به صورت یک پریست ذخیره کنید.)

دلایلی که بهتر است از پریست استفاده کنید

اولین دلیلی که من می توانم برای استفاده از پریست بیان کنم، ادیت مجموعه ایی از عکس هاست، فرض کنید شما نیاز به ۱۰ عکس از یک فضا دارید. تمام عکس ها باید از تن رنگی و کنتراست به خصوص تشکیل شده باشد، چرا که این یک مجموعه عکس است و باید از یک قالب رنگی ادیت بر خوردار باشد.

یکی دیگه از این دلایل را اینستاگرام نیز می توان دانست. بارها شده است که دیده اید تمام عکس های یک پیج از یک نظم رنگی پیروی می کند، در حال حاضر می دانید این ها جز پریست نیست. (تمام رنگ هایی که در اینستا نیز به عکس می دهید نیز نوعی پریست است، با فرق آن که محدودیت خیلی زیادی در اینستاگرام نسبت به لایتروم وجود دارد.)

پریست چیست؟ چرا پریست استفاده کنیم؟

فراموش نکنید که شما می توانید یک پریست را سبک کاری خود نیز قرار دهید، عکاسان بزرگی هستند که یک کنتراست خاص یا تنظیمات دیگری به صورت یکسان در تمام عکاس آنان یکسان است.

شاید برای اولین بار بشنوید خنده دار باشد، ولی باید بدانید که پریست هستند که به ده ها دلار فروخته می شوند.

در این لینک شما می توانید پریست هایی را به صورت رایگان دانلود و استفاده نمایید.

مقاله را به اشتراک بگذارید
من در شبکه های اجتماعی:
افتخار میکنم اطلاعاتی که در اختیار دارم رو با شما عزیزان به اشتراک بزارم امید وارم از وب سایت لذت ببرید .
3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فتوبست شبکه اجتماعی عکاسان اگر دوست دارید از جدید ترین مطالب ما زودتر از بقیه کلیک کنید عضو خبرنشان فتوبست شوید.
Dismiss
Allow Notifications